Van 19 t/m 29 mei 2016 werd voor de vijfde keer in successie de Week van het Nederlandse Bier georganiseerd. Als mediapartner van ‘De Week’ heeft Birdy Publishing voor de vijfde keer een gratis krant in een verhoogde oplage van 165.000 exemplaren uitgegeven (de krant werd voor het eerst ook verspreid via supermarktketen Albert Heijn). In de 32 pagina’s tellende krant op tabloid formaat staat alles te lezen over de uiteenlopende activiteiten tijdens de Week van het Nederlandse bier en de sterk groeiende Nederlandse (craft)biercultuur.
In de krant komen zowel leden van Nederlandse Brouwers (de 10 grote brouwerijen in Nederland) aan het woord als leden van het Klein Brouwerij Collectief (ruim 150 kleinere Nederlandse brouwerijen). Daarnaast zijn er nog eens ruim 150 onafhankelijke kleine brouwers actief in Nederland. Genoeg te genieten dus van de vele, vaak lokaal gebrouwen bieren. In de Week van het Nederlandse Bier krijgen zij een apart podium, net als in de gelijknamige krant, uitgegeven door Birdy.
Birdy Communicatie verzorgde de eindredactie. Birdy Publishing is uitgever.