Krant-WNLB17-cover

6e Krant van de Week van het Nederlandse Bier

Van 11 t/m 21 mei 2017 werd voor de zesde keer in successie de Week van het Nederlandse Bier georganiseerd. Als mediapartner van ‘De Week’ heeft Birdy Publishing voor de zesde keer een gratis krant in een verhoogde oplage van 170.000 exemplaren uitgegeven (de krant werd opnieuw ook verspreid via supermarktketen Albert Heijn). In de 32 pagina’s tellende krant op tabloid formaat staat alles te lezen over de uiteenlopende activiteiten tijdens de Week van het Nederlandse bier en de sterk groeiende Nederlandse (craft)biercultuur.

In de krant komen zowel leden van Nederlandse Brouwers (de 10 grote brouwerijen in Nederland) aan het woord als leden van Craft (ruim 150 kleinere Nederlandse brouwerijen). Daarnaast zijn er nog eens ruim 300 onafhankelijke kleine brouwers actief in Nederland. Genoeg te genieten dus van de vele, vaak lokaal gebrouwen bieren. In de Week van het Nederlandse Bier krijgen zij een apart podium, net als in de gelijknamige krant, uitgegeven door Birdy.

Birdy Communicatie verzorgde de eindredactie. Birdy Publishing is uitgever.