Birdy Publishing heeft in het voorjaar van 2012 het Duurzaamheidsmagazine ‘De Brouwers Van Morgen’ gerealiseerd voor Nederlandse Brouwers in Den Haag.
Deze prestigieuze totaalopdracht bestond uit de conceptontwikkeling, redactie, fotografie, vormgeving en opmaak alsmede de technische realisatie. Nederlandse Brouwers, de brancheorganisatie van de acht grote brouwerijen in Nederland, waren al gewend om jaarlijks een duurzaamheidsjaarverslag uit te geven. Ze zochten echter naar een aantrekkelijker concept en vroegen Birdy Publishing, vanuit de ervaring met Bier! magazine, om met een magazineconcept te komen.
In het duurzaamheidsmagazine staan interviews met CEO’s van de acht grote brouwerijen over hun beleid op het gebied van duurzaamheid, maatschappelijk verantwoord ondernemen en verantwoord alcoholgebruik. Ook staan er interviews in met diverse vertegenwoordigers van stakeholders zoals belangenorganisaties en ministeries. Het magazine kent een journalistieke formule, is glossy vormgegeven en voorzien van kwalitatieve fotografie.
Nederlands Brouwers vertegenwoordigt de acht grote brouwerijen in Nederland, te weten AB InBev Nederland, Alfa, Bavaria, Budels, Gulpener, Grolsch, Heineken en Lindeboom. Gezamenlijk bezitten deze brouwerijen ruim 95% van de bierproductie in Nederland.