Birdy Publishing heeft het nieuwe boek ‘De Biericonen der Lage Landen’ gepresenteerd. Het boek is geschreven door Toon van den Reek en Jan Machiel van Bragt en de uitgever is Fedor Vogel van Birdy Publishing BV. Birdy Communicatie heeft de eindredactie van het boek verzorgd. Het boek staat vol met verhalen en anekdotes over iconische bieren en brouwers uit België en Nederland.
Biericonen der Lage Landen is een boek vol verhalen en anekdotes over iconische bieren en brouwers uit België en Nederland. Waarom zijn sommige Belgische en Nederlandse bieren tijdloos en iconisch, hoe zijn ze ontstaan en welke brouwers en/of bedenkers hebben er een doorslaggevende rol in gespeeld. Bierkenners Jan Machiel van Bragt en Toon van den Reek hebben de mensen achter deze biericonen opgezocht en hun verhalen en anekdotes opgetekend.
Een even vermakelijk als feitelijk historisch boek met de verhalen achter Westmalle tripel, La Chouffe, De Koninck, Bush 12, Chateau Neubourg, Orval, Boon Marriage Parfait, La Trappe Quadrupel, Saison Dupont, Liefmans Goudenband, Duchesse de Bourgogne, Hertog Jan Grand Prestige, Duvel, 3 Fonteinen Oude Geuze, Christoffel pils, Chimay Blauw, Rodenbach Grand Cru, St. Bernardus Abt 12, Dikke Mathile, Geuze Cantillon, Speciale De Ryck, Hommelbier, Oerbier, Rochefort 10, Brand Up, Witkap-bier, Gouden Carolus en Natte en Zatte van ’t IJ.
Het boek ‘De Biericonen der Lage Landen’ heeft een verkoopprijs van € 19,95, is verkrijgbaar in de betere boekwinkels in Nederland en België en online via de webshop van uitgeverij Birdy Publishing / Bier! magazine: http://www.biermagazine.nl/bier/30/webshop.html