Op donderdag 18 mei jl. is bij Brouwerij De Koninck in Antwerpen het nieuwe boek ‘De Biericonen der Lage Landen’ gepresenteerd. Het boek is geschreven door Toon van den Reek en Jan Machiel van Bragt en de uitgever is Fedor Vogel van Birdy Publishing BV. Het eerste exemplaar van het boek werd overhandigd aan Madame Rosa, oftewel mevrouw Rosa Merckx, het gezicht van Brouwerij Liefmans. Het boek staat vol met verhalen en anekdotes over iconische bieren en brouwers uit België en Nederland.
Biericonen der Lage Landen is een boek vol verhalen en anekdotes over iconische bieren en brouwers uit België en Nederland. Waarom zijn sommige Belgische en Nederlandse bieren tijdloos en iconisch, hoe zijn ze ontstaan en welke brouwers en/of bedenkers hebben er een doorslaggevende rol in gespeeld. Bierkenners Jan Machiel van Bragt en Toon van den Reek hebben de mensen achter deze biericonen opgezocht en hun verhalen en anekdotes opgetekend.
Het boek ‘De Biericonen der Lage Landen’ heeft een verkoopprijs van € 19,95, is verkrijgbaar in de betere boekwinkels in Nederland en België en online via de webshop van uitgeverij Birdy Publishing / Bier! magazine: http://www.biermagazine.nl/bier/30/webshop.html