ecbd2c1ca3

CEDition glossy jubileummagazine CED

Birdy Communicatie mocht voor haar klant CED een prachtig glossy magazine ‘CEDition’ realiseren, ter gelegenheid van het 40-jarig bestaan van CED op 1 juni 2011.

Het 72 pagina’s dikke magazine in 4 pagina’s omslag is inhoudelijk een mix van luchtige en historische informatie over CED, het grootste schade-expertisebedrijf van Nederland. Daarnaast maakt CED in dit magazine aan haar klanten en relaties duidelijk welke (Europese) ambities het bedrijf heeft. Behalve deze ‘feitelijke’ informatie is er in het magazine ook zeer veel aandacht voor andere onderwerpen. Zoals een reisrubriek langs een zestal Europese steden waar CED gevestigd is. En een aangrijpend artikel over acht historische schades in Nederland, zoals de vuurwerkramp in Enschede, de Vogelgriep en de Koninginnedagramp. Gelardeerd door het magazine worden vijf ‘experts’ fraai geportretteerd, zoals een vioolbouwer, een horlogemaker en een modeontwerper.

Birdy Communicatie verzorgde de realisatie van dit glossy magazine van begin tot eind. Van bladconcept en creatief ontwerp tot (eind)redactie en productie (fotografie, vormgeving/opmaak en drukwerk/verzending). Het magazine verscheen geheel volgens planning op de verjaardag van CED (1 juni 2011) in een oplage van 20.000 exemplaren.